torsdag den 21. juli 2011

Dørkrans af oliven grene

 Igen igen er mine oliven træer blevet klippet godt og grundigt og jeg syntes det var så ærgeligt og smide alle grenene væk. Så denne gang blev de anvendt til en krans til fordøren. Hvor længe den er pæn, det vides ikke, men det må komme an prøve. Nu pynter den da så længe:0)

 Dagens menu i aften er Fru Hansens kylling.
 Kyllingen bliver fyldt med persille, rødløg, hvidløg og citron. Herefter pensles den i en god oliven olie, den er så tyk, at den ikke "glider" af kyllingen. Så gnides den godt i grov kværnet peber og grov salt. Jeg bruger enten Læsø salt eller gourmet salt fordi det er lækkert stort i flagerne:0)
 Resten af fyldet fordeles rundt om kyllingen og den lukkes i rumpen med en køkken nål. Ind i ovnen ca. 2 timer ved omkring 200 grader. Serveres med en lækker salat, frisk pasta med masser parmasan og oliven.
 Også har jeg bestemt mig for, at jeg vil til og lave kager... Ikke hvilke som helst kager, men den slags der kræver mindst ligsså meget udstyr som scrapbooking. Så jeg skal snart på indkøb, så kan i blive belemret med kager på bloggen også:0)))


3 kommentarer:

Annika sagde ...

Glæder mig til at se dine kager, og med dine evner er jeg ikke i tvivl om at det bliver fantastiske :D :D

Kan rigtigt godt lige kransen også.

mumi sagde ...

mums siger jeg bare...hos os ingen er vilde med kylling :-/ ai hvor bliver det spændende med kager, glæder mig at følge med!!

Mette Houg sagde ...

God ide at bruge olivengrenene til en krans:)
Mon der er plads til en mere ved bordet, for din kylling vil jeg da gerne smage;0)