mandag den 18. juli 2011

Ærter, bønner, løg og masser af suppeurter

 Jeg startede dagen i dag nede i urtehaven og fik hvor det spirer, gror og dufter fra alle hjørner og kanter i øjeblikket. Børnene fik hentet årets første ærter, nok desværre også de eneste. Tak kære genbo, som har trampet de resterende ned:0(

 Bønnerne er snart klar til og komme i fryseren, de første ihvertfald, for hold da op, der er mange...
 Og til sidst en lille prøve på suppeurter, som godt må vokse sig lidt mere store og stærke og løg, som vi allerede har hentet en hel del af. Idag har jeg sat en masse nye som er klar til efteråret. Og salat, det kommer vi vist ikke til og mangle før engang til efteråret. Selv om vi så fik salat hver eneste dag, ville det være umuligt og nå igennem det hele. Store flotte hoveder er det blevet til. Så projekt urtehave må siges og være vellykket til punkt og prikke;0)

Tak for besøget og på gensyn!

4 kommentarer:

Anja Døj Jensen sagde ...

Uhm hvor ser det lækkert ud, desværre bliver min køkkenhave mindre og mindre for hvert år, har bare ikke tid og overskud til at passe den:-) Så det må blive når alle ungerne er flyttet hjemme fra. Men mine krydderurter vil jeg nu ikke undvære.
Kh Anja

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Bare det var mig der havde sådan en urtehave.
Min kære husbond har lovet mig at han nok skal lave nogen kasser til mig til næste år.
Så jeg håber han holder det...
Det kunne være så dejligt med grønsager fra egen have.
Lækre ser de ud.

Knus Susi

Ditte sagde ...

Hvor godt at det var alt slid og slæb værd.
Lækkert at være selvforsynende, selvom det kun er i sommermånederne. Håber maden det bliver brugt i smager godt ;)

Merete sagde ...

Det er så skønt at hente det hele uden for døren...
- der er bare en anden glæde ved det, selvom det også er et stort arbejde ;0)