lørdag den 20. marts 2010

Dagens kort og svar på spørgsmål

Dagens kort er lidt sommerligt. Tilda som sidder på et kæmpe jordbær og papir fra Maya Road. Stemplerne er farvelagt med Distressing ink med en blanding af de nye og gamle farver.
Spørgsmål 1: Hvad tager du for kort med farvelagte stempler. Svar: 35,- tager jeg for kort med farvelagte stempler. Nogle syntes det er dyrt for et kort, men hvis man vidste hvor lang tid det tager og farvelægge stempler, derefter og lave selve kortet (ihvertfald et par timer) for slet ikke og snakke om det er incl. materialer og kuvert, ja så er timelønnen vist ikke mange kroner... For de mennesker som syntes det er dyrt, er det vist bedst de køber et masse produceret kort i Brugsen eller et standart kort fra computeren. De personer er heller ikke nogen jeg selv giver et scrappet kort til fødselsdag eller lign. Jeg har derimod venninder og nogle familie medlemmer som ALTID bestiller personlige kort til fødselsdage og mærkedage og ofte tit har ekstra af mine kort i skuffen til enhver lejlighed. Og dem elsker jeg og give et scrappet kort, for jeg ved de kan lide dem og selv værdsætter at modtage dem.
Jeg har dog også altid billig kort i kort kassen, så der er til enhver priskasse. Fra 5-35,-. Iøvrigt ved jeg, at kort med malede stempler i Norge koster 75 norske kr
Spørgsmål 2: Hvad farvelægger du med? Svar: Stort set kun Distressing ink. Jeg har haft alle 144 farver af Copic penne, men de er solgt igen, da jeg ikke kan få det samme "look" som jeg bare elsker ved Distressing. Og hvis man ikke "mestre" pennene ordentligt, så kan det let komme til at ligne noget som er klippet ud af et blad eller malebog. Jeg kommer nok aldrig til og bruge andet end Distressing Ink. Jeg har dog invisteret i nogle Memento penne, da der er nogle Heroarts stempler som kræver farvelægning med penne.

Spørgsmål 3: Hvor tit scrapper du? Svar: Det gør jeg nok næsten hver dag. Ihvertfald en eller anden form for scrap. Og jo mere stresset jeg er, jo større er behovet for at scrappe. Så næsten hellere komme en time senere i seng. Derimod ser jeg sjældent tv eller læser i bøger.

Det var vist spørgsmålene for denne omgang, ellers må i sige til hvis der er nogen jeg har glemt;0)
Fortsat dejlig weekend og på gensyn!

6 kommentarer:

Hege-Annie Simonsen sagde ...

For et herlig, sommerfriskt kort! :)
Nydelig fargelegging av motivet.
Lekkert!

Ha en super dag! :)

Grete sagde ...

Hvor er det bare et sødt kort, og det med farvelægning, det mestre du til UG med kryds bolle og slange (eller efter ny karakter skala et stort 12 tal).
Rigtig god weekend

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

De er så fine dine kort.
Det med at folk syntes det er lidt dyrt.
Jeg tror nogen gange at folk tror det tager 5 minutter, så er det lavet.
Hvis man gør de ting man laver op i timer, kan man slet ikke sælge sine ting.
Så det er nemlig kun dem som værdsætter ens ting og den tid man har lagt i det, som fortjener dem.
Ha´en dejlig weekend.
Knus Susi

Lone sagde ...

Super flot Sofie, blir så glad i hovedet af at se på dine kort ;-) Hvis der er en som forstår at bruge flotte klare friske farver så er det dig. Sikke din Scrap-kælder er blevet hyggelig.....ja det er om at få taget billeder mår man endelig har ryddet op ;-) ;-) Fortsat go weekend

Hellemor sagde ...

Nej Sofie, der er altså ingen der kan lave kort med farvelagte stempler som dig. Du er SÅ dygtig til farvelægning og du får også 12 herfra. 35 kr. for et at dine farvelaget kort er i den grad ikke dyrt. Dem der synes det er for dyrt, er sikkert denm der helst går i supermarket og køber et af de trælse humørkort der er lavet 1 mill. af det samme kort til 35 kr.

Hvor er dit scrapværelse hyggeligt og ikke mindst ordentligt. Dejligt at du har fået plads til at scrappe.

God weekend.

BellaMio sagde ...

WAW super skønne kort, du har fået lavet på det sidste, Sofie!! Der skal bare farver på i denne tid!! Det er blevet sååååååååå lækkert i kælderen.., kunne godt blive en smule misundelig!! Altid hyggeligt at besøge dig blog - hvor er du super til at opdatere!! God weekend!! Knus