torsdag den 15. december 2011

Så er jeg tilbage....

 Igår lige omkring midnats tid var vi tilbage på Solbakkevej igen efter en dejlig varm og solskins rig uge i Egypten. Billederne her er fra Old marked i El Hadaba også i Sharm El Sheik, men alligevel næsten en halv time i bil fra vores hotel. Det er nok første gang jeg har været på ferie, hvor det er svært og bruge de medbragte penge... Alle butikker, boder og lign. er ens. Vandpiber, deres egen hjemmelavede parfume i ækle flasker, papyrus, te og krydderier og figure med pyramider, kameler osv... Men det var spændende med en tur på marked.
 Gaderne var totalt proppet og det var svært, at se skoven for bare træer. Det var kæmpe stort og selv om vi gik der to timer, havde vi slet ikke set det hele. Vi blev dog enige om, at vi ikke gik glip af så meget, da de alle stort set har det samme:0)
 Micki var vild med og ride på kameler og det fik han gjort et par gange i ugens løb og han fik også lokket mig med. Hold da op, der er godt nok langt ned når man sidder deroppe, men rigtigt sjovt med en gynge tur.

 Billedet herunder er et billede af en lokal egypter og hans kameler som hver dag var og finde på stranden.
 Onsdag som var sidste hele dag i Egypten tog vi på tur med båd for og snorkle. Jeg havde prøvet det før og fik lokket Steen, Micki og Mathias med og det var vist godt for de elskede det allesammen. Jeg har snorklet og dykket på Jamaica engang for mange år siden og det var virkeligt flot, men Røde havet det er noget helt andet. Vildt mange koraler og sindsygt mange fisk! Begge drenge var totalt mundlamme under hele turen og er begge slet ikke i tvivl om, at det var det bedste ved hele ferien. Og Steen overvejer, at tage derned igen og tage dykker sertifikat.
 Selvom Egypterne havde pyntet til jul på deres helt specielle måde med lyskæder rundt om alle palmerne, hjemmelavet (ækelt) julepynt og sat julestjerner rundt omkring over det hele, så glemmer man lidt det er jul og midt inde i december. Alene om natten var der 15-16 g. og høj solskin allerede kl. 6 om morgenen, så nu skal vi hjem og finde julestemningen frem igen. Og mon ikke jeg skal igang med julegaverne, det er vist på tide nu.
En ting er helt sikkert, det er ikke sidste gang vi rejser på dette tidspunkt. Det er næsten bedere end om foråret hvor det bedere vejr er på vej til Danmark:0)

Tak for besøget og på gensyn!

3 kommentarer:

Heidi Ann sagde ...

Velkommen hjem igen. Jeg har også snorklet i Egypten. Og jeg gir dig ret, det er utrolig smukt. Skønt i havde en god tur. God jul.

Annette sagde ...

Skønne billeder fra Jeres ferie. Ville ønske jeg havde været med, men man kan jo ikke det hele... FØR vi har vundet i Lotto.
Dejligt at i fik snoklet og se vandet fra den anden side...! Jeg har aldrig prøvet det, men måske jeg når det en dag.

Glædelig 16. december,

Heidi sagde ...

Lyder som total lækker ferie - og velkommen hjem til júlehygge :)